MALÉ LETNÍ ZAMYŠLENÍ

JE JEDNODUŠŠÍ PRODÁVAT ZMRZLINU NEBO NEMOVITOSTI?

To je ale praštěné srovnání, říkám si, když tak jedu od „svého“ zmrzlináře s velkou porcí výborné zmrzliny, která mi semtam ukápne na bílé letní kalhoty. Vůbec se divím, proč mě taková hloupost vůbec napadla, asi to horko má vliv na mé mozkové buňky, které postupně potupně ubíjí. Nebo proto, že řídím a mám za volantem čas na ledasjaké„hluboké“ úvahy.

Ta složitá cesta po objížďce, kterou jsem musela absolvovat k jeho stánku mě přiměla k zamyšlení, jestli mi to za to stojí se trmácet po příšerné cestě plné výmolů kvůli nějaké zmrzlině. A s tím byla spojená i vzpomínka na vznik tohoto zmrzlináře. Jak jsem tenkrát slyšela od spolucestující v autě při průjezdu okolo: „no podívej, další bouda se zmrzlinou, těch je všude na každém rohu jak naseto. Asi si další naivka myslí, že na zmrzlině zbohatne, přitom to má zastrčené za městem, oproti těm v centru nemá šanci.“ O měsíc později a denních zastávek u této boudy se to změnilo na „no, tak takovou výbornou zmrzku nikde nekoupíš, už bych nikam jinam nejela, ale ono se to časem zkazí, jako všude jinde“.

No a roky plynou, bouda je stále celé dny obsypaná frontou zákazníků, lidé z centra vezmou auta a dojedou si pro ní, já jsem jedinkrát nezaznamenala, že by zmrzka měla horší chuť, byla sebemíň ošizená. Naopak se periodicky opakují „klacky pod nohy“ drobnému živnostníkovi v podobě neustálých uzavírek a z toho plynoucí poloviční tržby, protože jen místní tam objížďkou trefí, cizinec už ne. A přesto všechno tam ve své budce zmrzlinář zarputile sedí dál, loni v období veder ve 45 ti stupňovém horku a pořád neslevuje z kvality, ba ani nezdražuje.

A když si tak vezmu jak, jsem slýchávala „ty ses zbláznila, copak nevíš kolik je makléřů na jednoho obyvatele?, vždyť je realitka na každém rohu, to si fakt myslíš, že se tímhle dá v dnešní době uživit?“  Řekla jsem si, že to zkusím, ale dám tomu pouze rok svého času a energie, stejně tak jako asi uvažoval zmrzlinář o jedné letní sezóně. Ale důležité bylo to vůbec zkusit a vůbec na tom začít makat. A hledat cesty, u mě způsoby, u něj nejlepší recepturu. A především hledat daleko intenzivněji než u jiných profesí, právě z důvodů tak strašně široké konkurence.

Obecně víme, že nejvíc zbohatne ten, kdo vymyslí a uvede do praxe něco převratného, něco co nikdy neexistovalo. A když nám dojde, že z nás ani žádný nový Bill Gates nebo Mark Zuckerberg nebude, tak je to prostě o tom, že děláme to samé co mnoho jiných, a abychom nějak vynikli, nějak uspěli, musíme to dělat lépe než ostatní.

Až takhle někdy pojedete autem, jen si všimněte kolik plastových mega kornoutů a kolik bannerů makléřů na nás všude číhá.  Naše země je jimi doslova obsypána, až na ten rozdíl, že kornouty mizí alespoň v zimním období. A stejně tak jako vyzní srandovně nápis „nejlepší zmrzlina na okrese“ nad stánkem u kterého nestojí jediná osoba, tak srandovně působí banner „umím prodávat nemovitosti lépe než ostatní“, když víte, že daná osoba ještě neprodala ani králíkárnu.

A prodá někdy nějaká cedule něco? Věří lidé víc nápisu nebo tomu, co mu někdo doporučí z vlastní zkušenosti? A když už se pověst o dobré zmrzlině nebo dobrém realiťákovi rozšíří, tak je zpola vyhráno, ale zcela vyhráno není nikdy, protože člověk tu pověst musí i nadále tvrdě obhájit. Často je to možná i daleko těžší, protože jeden úspěšný jedinec vyvolá v těch ostatních pocit, že je to tak strašně jednoduché v tomto oboru uspět. Vše je jen o úhlu pohledu a co si budeme povídat, hodně našinců ho má dost pokřivený. Já vidím umordovaného pána, co ve 45 stupních sedí celý den, jiný vidí, že za pár sekund podá z okénka pár kornoutků a dostane panečku stovku, tak rychle a lehce vydělané prachy! Tak jako já slyšela kolikrát, že párkrát zajedu do baráku a shrábnu milion. To že kupní cena nejde celá do mé kapsy, to už je jen detail. 🙂

Ale ať je to jak je to, mě to neodradí, chci prodávat nejsladší domy na okrese, stejně jako chce tento pán prodávat stavebně-technicky nejkvalitnější zmrzlinu ve městě. 🙂

Uf, to je horko ….

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů